E-mail, chat en telefonie; alle communicatiekanalen worden ingezet in organisaties. Van alle media wordt verwacht dat deze snel worden afgehandeld. Er is weinig ruimte om pas aan het einde van de dag ‘een uurtje de e-mail af te handelen’.

Nixxis laat blending (mengen) tussen verschillende activiteiten toe op diverse manieren. Het voordeel hiervan is dat alle agents flexibel kunnen worden ingezet, zonder dat zij dedicated vast zitten aan een bepaalde campaign of bepaalde medium. Ze zijn inzetbaar op meerdere trajecten en daardoor waardevoller voor de organisatie.

Inbound activiteiten: meerdere inbound campagnes kunnen geblend worden naar dezelfde medewerkers

Voorbeeld: Voor twee agents komen calls vanuit klanten die met twee verschillende bedrijven contact zoeken. Beide agents ontvangen de calls voor beide bedrijven. Gaat een agent op vakantie of alleen even met pauze, kan de andere agent de calls afhandelen, zonder dat omscholing of herschikking in Nixxis nodig is.

Inbound en outbound activiteiten: inbound en outbound activiteiten kunnen geblend worden naar dezelfde medewerkers.

Voorbeeld: Een contact center fungeert als klantenservice op afstand voor een bedrijf. Dit bedrijf wil graag een campagne starten om meer klanten binnen te halen en schakelt het contact center in voor (telefonische) hulp. De agents die reeds voor het bedrijf de telefoon opnemen en daardoor veel hiervan afweten, kunnen – bijvoorbeeld in de tijd dat zij geen calls binnenkrijgen – de outbound campagne in dezelfde werktijden op zich nemen.

Outbound activiteiten: medewerkers kunnen op hetzelfde moment op verschillende outbound activiteiten werken. De dialing mode van de diverse activiteiten speelt daarbij geen rol.

Voorbeeld: Er wordt gebeld voor meerdere bedrijven en deze bedrijven hebben meerdere projecten. Een agent kan worden opgeleid voor een bedrijf en bellen voor de projecten van dit bedrijf. Zo is er afwisseling voor de agent, maar wel een specialisatie op het bedrijf. Tevens kan de agent informatie van de verschillende projecten gebruiken om een gedegen positie in het gesprek in te nemen.

Multi-media blending: medewerkers kunnen op hetzelfde ogenblik met verschillende contactkanalen werken.

Voorbeeld: Gesprekken, chats en e-mails worden afwisselend of kunnen zelfs tegelijkertijd naar de agent worden gestuurd. Zo kan de agent in de tijd dat er geen call binnenkomt, automatisch een e-mail ontvangen en afhandelen. De wachttijd van de agent wordt hierdoor beperkt en de agent wordt hierdoor meer rendabel voor de organisatie.