Een perfecte klantbeleving via elk kanaal

Klanten worden steeds veeleisender terwijl het aantal communicatiekanalen groeit. Daarnaast evolueert de onderliggende techniek in hoog tempo en vragen organisaties om nieuwe en innovatieve benaderingen.

Interaction Force helpt jouw merk het verschil te maken door de perfecte klantbeleving in te richten.

 

Communicatiekanalen zijn extreem snel geëvolueerd

Van de traditionele brief en telefoongesprekken, via e-mail, Interactive Voice Response (IVR) en sms-berichten, naar web selfservice, MMS, videotelefoon naar ongetwijfeld nog weer andere, nóg geavanceerdere media in de (nabije) toekomst; het zal nooit ophouden!
De jongere generatie zal ons pushen om steeds vaker deze nieuwe media te gebruiken. Niet positief, flexibel en efficiënt kunnen reageren op klanten zal leiden tot een substantieel verlies van (potentiële) omzet en marktaandeel.

 

 

Klanten worden steeds veeleisender

Vandaag de dag raken klanten snel gefrustreerd. Ze zullen ook snel hun ongenoegen laten blijken als de reactiesnelheid en -kwaliteit van uw organisatie niet (meer) aan hun verwachtingen voldoet. Met behulp van hun sociale netwerk en media outlets zullen de fouten van uw organisatie snel in de openbaarheid worden gebracht.
Het goede nieuws is wel dat gefrustreerde klanten die vroeger ‘hun mond hielden’ nu eerder geneigd zullen zijn om met u in gesprek te gaan. U heeft nu de kans hen als klant te houden en de mogelijkheid om uw klantinteractiestrategie weer eens kritisch onder de loep te nemen en wellicht te herzien.

 

 

Klanten hebben hun voorkeursinteractiekanaal

Klanten kunnen het type en de hoeveelheid aan informatiekanalen kiezen waarmee ze met uw organisatie willen communiceren. Terwijl hen ‘vroeger’ een te gebruiken interactie- en communicatiemedium werd opgedrongen.
Sommigen blijven bij de telefoon, anderen sturen misschien een e-mail of starten liever een chatsessie en nog anderen gebruiken liever de selfservicemogelijkheid van uw website. Maar wat als een klant niet over een bepaalde toegang, informatie of product beschikt via het medium van zijn keuze? Hij zal zich hoogstwaarschijnlijk tot een van uw concurrenten wenden die dat wel heeft.
Als u tegenwoordig uw klanten zou willen dwingen een specifiek interactiekanaal te gebruiken, zult u falen in het geven van de noodzakelijke en verwachte aandacht.

 

 

Imago hangt af van klantbeleving

Elke klant zou graag individueel benaderd willen worden. Werden vroeger budgetten toegekend aan massamarketingsacties in één richting dan worden die tegenwoordig besteed aan interactiestrategieën waarmee deze in hoge mate gepersonaliseerde benadering mogelijk wordt.
Telkens als een klant in contact komt met een onderneming, kan hij zich een mening vormen. Na verloop van tijd zal hij van alle verschillende ervaringen een bepaald beeld vormen. Dit beeld bepaalt uiteindelijk het imago en daarmee ook de waarde van het merk. Interactiekanalen geven contactmomenten: momenten van de waarheid!

 

 

Interactie 24/7

Nine-to-five-dienstverlening is, althans voor een toenemend aantal producten en diensten, volledig achterhaald. Klanten verwachten service 24/7. Als u hieraan niet kunt voldoen, zal dat onmiddellijk leiden tot verlies van klanten. Ook zullen klanten steeds minder verstoringen accepteren in de communicatiekanalen als gevolg van technisch falen. Dit zou namelijk gezien kunnen worden als het verbergen van een gebrek aan organisatie.

 

 

Nieuwe generatie klanten

De nieuwe generatie groeit op met ‘state-of-the-art’-multimediacommunicatietechnieken die zij constant ter beschikking hebben in hun directe omgeving. Ze zien de wereld door hun internetbrowser. Ze verlaten hun huis niet zonder hun mobiele telefoon of PDA met videomogelijkheid.
Hoe beïnvloedt deze ‘chattende’, SMS’ende, ‘surfende’ en ‘videobellende’ generatie uw interactiestrategie? Vandaag de dag zijn zij een consumentengroep met aanzienlijke koopkracht. Morgen zouden zij de managers met beslissingsbevoegdheid kunnen zijn.

Communicatiekanalen zijn extreem snel geëvolueerd

Van de traditionele brief en telefoongesprekken, via e-mail, Interactive Voice Response (IVR) en sms-berichten, naar web selfservice, MMS, videotelefoon naar ongetwijfeld nog weer andere, nóg geavanceerdere media in de (nabije) toekomst; het zal nooit ophouden!
De jongere generatie zal ons pushen om steeds vaker deze nieuwe media te gebruiken. Niet positief, flexibel en efficiënt kunnen reageren op klanten zal leiden tot een substantieel verlies van (potentiële) omzet en marktaandeel.

Klanten worden steeds veeleisender

Vandaag de dag raken klanten snel gefrustreerd. Ze zullen ook snel hun ongenoegen laten blijken als de reactiesnelheid en -kwaliteit van uw organisatie niet (meer) aan hun verwachtingen voldoet. Met behulp van hun sociale netwerk en media outlets zullen de fouten van uw organisatie snel in de openbaarheid worden gebracht.
Het goede nieuws is wel dat gefrustreerde klanten die vroeger ‘hun mond hielden’ nu eerder geneigd zullen zijn om met u in gesprek te gaan. U heeft nu de kans hen als klant te houden en de mogelijkheid om uw klantinteractiestrategie weer eens kritisch onder de loep te nemen en wellicht te herzien.

Klanten hebben hun eigen voorkeursinteractiekanalen

Klanten kunnen het type en de hoeveelheid aan informatiekanalen kiezen waarmee ze met uw organisatie willen communiceren. Terwijl hen ‘vroeger’ een te gebruiken interactie- en communicatiemedium werd opgedrongen.
Sommigen blijven bij de telefoon, anderen sturen misschien een e-mail of starten liever een chatsessie en nog anderen gebruiken liever de selfservicemogelijkheid van uw website. Maar wat als een klant niet over een bepaalde toegang, informatie of product beschikt via het medium van zijn keuze? Hij zal zich hoogstwaarschijnlijk tot een van uw concurrenten wenden die dat wel heeft.
Als u tegenwoordig uw klanten zou willen dwingen een specifiek interactiekanaal te gebruiken, zult u falen in het geven van de noodzakelijke en verwachte aandacht.

Imago hangt af van klantbeleving

Elke klant zou graag individueel benaderd willen worden. Werden vroeger budgetten toegekend aan massamarketingsacties in één richting dan worden die tegenwoordig besteed aan interactiestrategieën waarmee deze in hoge mate gepersonaliseerde benadering mogelijk wordt.
Telkens als een klant in contact komt met een onderneming, kan hij zich een mening vormen. Na verloop van tijd zal hij van alle verschillende ervaringen een bepaald beeld vormen. Dit beeld bepaalt uiteindelijk het imago en daarmee ook de waarde van het merk. Interactiekanalen geven contactmomenten: momenten van de waarheid!

Interactie 24/7

Nine-to-five-dienstverlening is, althans voor een toenemend aantal producten en diensten, volledig achterhaald. Klanten verwachten service 24/7. Als u hieraan niet kunt voldoen, zal dat onmiddellijk leiden tot verlies van klanten. Ook zullen klanten steeds minder verstoringen accepteren in de communicatiekanalen als gevolg van technisch falen. Dit zou namelijk gezien kunnen worden als het verbergen van een gebrek aan organisatie.

Nieuwe generatie klanten

De nieuwe generatie groeit op met ‘state-of-the-art’-multimediacommunicatietechnieken die zij constant ter beschikking hebben in hun directe omgeving. Ze zien de wereld door hun internetbrowser. Ze verlaten hun huis niet zonder hun mobiele telefoon of PDA met videomogelijkheid.
Hoe beïnvloedt deze ‘chattende’, SMS’ende, ‘surfende’ en ‘videobellende’ generatie uw interactiestrategie? Vandaag de dag zijn zij een consumentengroep met aanzienlijke koopkracht. Morgen zouden zij de managers met beslissingsbevoegdheid kunnen zijn.

Verbeter uw klanttevredenheid én verlaag uw operationele kosten

Maak het verschil met uw concurrenten door uw klanttevredenheid continu te verbeteren en uw operationele kosten te verlagen. Dit staat zowel voor eenvoudige callcenter-oplossingen als voor complexe oplossingen voor klantinteractie. Wij geven u graag het advies dat bij uw organisatie past. Zodat uw klanten zonder moeite de antwoorden krijgen waar en wanneer zij dat willen.

Interaction Force wil de partner bij uitstek worden voor haar klanten. Interaction Force biedt niet alleen eersteklas oplossingen, maar ook eersteklas diensten.

Altijd bereikbaar zoals uw klant dat wenst

Het is van cruciaal belang ervoor te zorgen dat uw klant of potentiële klant u te allen tijde kan bereiken en dat u een strategie hebt hoe u hem zult bereiken wanneer u hem per ongeluk hebt gemist. Ook als u zonder succes voor hem op pad bent gegaan, moet u ervoor zorgen dat hij contact kan opnemen met uw organisatie en dat uw medewerkers weten waar het om gaat.

Wij kunnen u helpen om uw communicatie op de juiste manier in te richten!

Goed voorbereid van start

Een correcte uitvoering en start zijn cruciaal voor het succes van de klantinteractieoperaties. Een goede en complete training is essentieel en samen met u ontwikkelen we het programma dat bij u past.

Jarenlange ervaring op het gebied van customer interaction

Door onze ervaring hebben we een duidelijk inzicht in de huidige eisen van de markt en weten we hoe we de zakelijke behoeften van morgen moeten definiëren. Deze behoeften worden door ons geëngageerde team van creatieve ontwikkelaars vertaald in krachtige functies, zodat onze gebruikers snel kunnen reageren op veranderingen in hun klantenomgeving. Het team heeft een internationale dimensie en hun knowhow is complementair: onze ervaring omvat zowel technische als operationele aspecten.