Nixxis - Callcenter softwareHome Middle PostsEffectievere klantenservice belangrijke reden voor aanschaf software

Effectievere klantenservice belangrijke reden voor aanschaf software

Nixxis blog software Waarom schaffen bedrijven klantenservicesoftware aan? Omdat deze bedrijven de efficiëntie van hun klantenservice willen verbeteren. Dit blijkt uit het onderzoek van adviesbureau Software Advice waarbij de cijfers van CRM-speler Salesforce.com verzameld werden. In totaal zijn 361 bedrijven ondervraagd die tussen juni 2011 en mei 2013 een klantenserviceoplossing hebben gekocht.

Klantenservice optimaliseren

Van de ondervraagde bedrijven kocht 42 procent voor het eerst software om hun klantenservice te optimaliseren. Redenen voor de aanschaf van een nieuw klantenserviceoplossing:

  • Verhogen van de efficiëntie van de klantenservice (54 procent);
  • Het versterken van de database (31 procent);
  • Het sneller oplossen van problemen (10 procent);
  • Eenvoudig toegang krijgen tot klantdata (5 procent).

Vervanging van software

Van de ondervraagden bedrijven verving 58% hun huidige klantenserviceoplossing. De volgende redenen zijn genoemd om de klantenservicesoftware te vervangen:

  • Te weinig functionaliteiten (30 procent);
  • Te weinig integratiemogelijkheden met andere systemen (20 procent);
  • Software is niet te schalen / uit te breiden (16 procent);
  • Huidige software is te complex (16 procent);
  • Te weinig mogelijkheden tot maatwerk (11 procent);
  • Software is te duur (7 procent).

Criteria voor klantenservice

Werkprocessen worden geoptimaliseerd door de inzet van klantenservicesoftware. Volgens de ondervraagde bedrijven moet de software aan een aantal belangrijke criteria voldoen:

  • De mogelijkheid om problemen eenvoudig te registreren;
  • Toegang tot het volledige klantbeeld met de geschiedenis van alle klantinteracties;
  • Het maken van flexibele rapportages;
  • De mogelijkheid om escalaties te managen.

Elke organisatie met een klantenservice kan dus niet zonder goede software. Een systeem waarin verschillende soorten klantcontact geïntegreerd zijn, verhoogd niet alleen het werktempo maar zorgt ook voor een veel effectievere contactafhandeling. Het systeem dat wij bij ContactCare gebruiken en ook aan u kunnen leveren is Nixxis. Nixxis is een een bedrijf dat zich richt op de optimalisatie van klantinteractie middels all-in serviceoplossingen. Geïnteresseerd in Nixxis? Neem dan contact met ons op!