Nixxis - Callcenter softwareGeen categorieWinnaars beste Nederlandse klantcontactcases bekend

Winnaars beste Nederlandse klantcontactcases bekend

NCCA 2014 Gisteravond zijn de winnaars van de beste klantcontactcases van Nederland bekend gemaakt tijdens de 22e uitreiking van de Stichting Nationale ContactCenter Awards (NCCA). De feestelijke gala-avond vond dit jaar voor het eerst plaats in het ultramoderne TivolliVredenburg te Utrecht. In totaal waren er vijftien genomineerden die streden om de vakprijzen op het gebied van customer service in Nederland. De genomineerden en gasten genoten eerst van een driegangen diner, gevolgd door de awarduitreiking en live muziek.

Weloverwogen beslissing

De prijzen gaan elk in op een belangrijk onderdeel omtrent klantcontact, denk aan customer experience, customer service en innovatie. Er werd gekeken naar originaliteit, creativiteit, strategie, het resultaat voor de klant en de meetbaarheid van de case. Ook op basis van uitgebreide analyses en een bezoek aan de genomineerde bedrijven, bepaalde de vakjury welke vijf organisaties er met de prestigieuze prijzen vandoor gingen. De vakjury bestaat uit acht leden uit verschillende expertisegebieden, ieder met jarenlange ervaring binnen de contactcenterbranche. Op deze manier kon de jury een weloverwogen beslissing nemen.

Winnaars NCCA 2014

De winnaars van de Stichting Nationale ContactCenter Awards zijn:

  • Winnaar Partnership Award: Hollandsnieuwe en Experience Groep
  • Winnaar Customer Experience Award: Samsung Electronics Benelux BV
  • Winnaar Innovation Award: Teleperformance Benelux BV
  • Winnaar HRM Award: Arvato Benelux BV
  • Winnaar Customer Service Online Award: ING

De klant centraal

Tijdens deze 22e editie van de NCCA is de jury aangenaam verrast door de diverse inzendingen. Zo noemen ze dat de winnende cases een hoge mate van creativiteit en originaliteit laten zien. Ze vinden het opvallend dat steeds meer organisaties de klant daadwerkelijk centraal zetten en hier niet alleen over praten, maar dit in het volledige bedrijfsproces doorvoeren. En bedrijven die hun klanten centraal stellen en hen optimaal bedienen, moeten hiervoor beloond worden.